USA

Soaring Eagle Lodge

Stuur dit item door via e-mail tell_a_friend
Door: Peter ElberseVoeg toe aan mijn favorietenUSA | Elbi.nl

September staat elk jaar weer in het teken van de Fly Fishing Retailer show in Denver USA. Op deze vliegvis vakbeurs ontmoeten fabrikanten, distributeurs en winkeliers van over de hele wereld elkaar. Bedrijven als Winston, Umpqua/Metz, TFO en vele anderen laten op deze beurs hun programma zien voor het nieuwe jaar. Als ik me niet vergis was dit mijn 16e bezoek aan de beurs die ooit begon als International Fly Tackle Dealer Show. Inmiddels voelt het bezoeken van deze beurs dan ook als thuiskomen met al die bekende gezichten. Alhoewel er dit jaar niet veel nieuws te zien was en de crisis zichtbaar aanwezig (bijna de helft van de standhouders van enkele jaren geleden zijn verdwenen) was het toch de moeite waard aanwezig te zijn. Netwerken blijft belangrijk.

Na drie dagen op de beurs te hebben rondgezworven was het tijd om een bezoek te brengen aan de Soaring Eagle Lodge in New Mexico. Samen met Rudy van Duijnhoven en Kate Blubaugh reed ik in een dag naar dit stukje paradijs op aarde. Onze kamer met uitzicht op de San Juan rivier was erg rustgevend. De rivier, met ‘Crow’s Foot Pool’ voor de deur, lag er prachtig bij. Door de eigenaar Larry en zijn vrouw Leslie werden we hartelijk ontvangen. Kind aan huis! Tijdens het avondeten bleek dat we te maken hadden met een topkok in de keuken. Het eten was werkelijk fantastisch goed. We voelden ons vanaf het begin al helemaal thuis en we hadden nog niet gevist.

Een jaar of 16 geleden was ik al wel eens aan de San Juan geweest. Toen had ik het catch & release stuk bevist. Ik was niet de enige, daar was het toen al druk met vliegvissers. Met hele kleine midges ving ik destijds mooie forellen. Het leek wel of de tijd had stilgestaan. Vanaf Navajo Dam met in de rug het meer kijk je van grote hoogte over het begin van de San Juan rivier uit. Daar is het nog steeds druk met vliegvissers maar er zit ook nog steeds genoeg vis voor iedereen. Bovendien zijn de forellen niet schuw.

De eerste dag had ik het privé stuk van de San Juan Lodge voor mezelf. In enkele uren tijd ving ik 8 mooie forellen. 4 regenbogen en 4 bruine. Heerlijke visserij is helder water. Bovendien op een privé stuk waar dus niemand anders viste en zelfs de driftboten niet mogen komen. Het was een heerlijk rustige ochtend. ’s Middags besloot ik mijn geluk te beproeven om het Navajo meer. Karpers, bluegills en smallmouth bass vielen voor mijn vliegen. Onder een heerlijk zonnetje met niet te veel wind was het goed vertoeven aan de oevers van het verlaten meer. Tijdens het avondeten hoorde ik van Rudy en Kate dat ze een mooie en succesvolle drift hadden gemaakt op de San Juan rivier.

De tweede en laatste dag was een herhaling van de eerste dag met het verschil dat ik begon op het meer. Rudy en Kate deden met Larry een ochtend drift in de boot. ‘s Middags hebben we met Larry en Leslie geluncht en daarna zijn we met zijn allen gaan vissen op het privé stuk. Wederom genieten van de rivier, de omgeving, het gezelschap en de forellen.

Via de Rocky Mountains en het Cowboy stadje Silverton zijn we in een dag teruggereden naar Denver. Een reis terug in de tijd door een verbluffend mooi landschap. Hier komen we zeker nog eens terug…..